Owned by Orang Bukan Hantu (OBH). Powered by Blogger.

Pages

Perkembangan Euro 2012 (Setakat 17/6/2012)

Sunday 17 June 2012

Dalam 4,5 hari ni memang brader OBH jarang buka blog, update pun malas sebab penat bangun tengah malam layan Euro 2012. Jadi untuk sekadar mengisi ruangan blog brader, ini update terkini pasal kedudukan negara-negara Euro 2012 berdasarkan kumpulan setakat 17 Jun 2012.

Kumpulan A


*Czech Rep dan Greece layak  ke separuh akhir. Greece layak berbanding Russia atas tiket Head-to-Head rule, menang 1-0 lawan Russia.

Kumpulan B


*Ini ialah Kumpulan Maut. Perlawanan terakhir kumpulan akan berlangsung 18/06. Denmark akan bertemu Germany manakala Portugal akan bertemu Netherlands. Pasukan yang diramal sukar ke separuh akhir ialah Netherlands. Nasib Portugal dan Denmark pula hanya akan diketahui selepas perlawanan. Germany pasti layak.

Kumpulan C


*Perlawanan terakhir kumpulan ialah pada 19/06. Spain akan bertemu Italy dan Crotia akan bertemu Ireland. Spain, Crotia dan Italy sekarang bersaing untuk ke peringkat suku akhir, Ireland Republic hanya nampaknya macam say good bye lah.

Kumpulan D


*Perlawanan terakhir kumpulan ialah pada 20/06. France akan bermain dengan Sweden manakala England akan melawan tuan rumah, Ukraine. Pasukan yang dijangka ke suku akhir ialah France dan England tapi siapa tahu, Ukraine boleh menang dengan England barangkali? Sweden nampaknya macam senasib dengan Netherlands.

Okay, ini lah antara perkembangan Euro 2012 yang brader dapat kongsikan. Majulah sukan untuk negara!

P/s: Dengar-dengar Ireland Republic dengan Sweden pun dah terkeluar walaupun perlawanan peringkat kumpulan belum lagi habis.
Share this article on :

0 komen anda:

Post a Comment

Mulai 23/05/2012

 
© Copyright 2010-2011 Orang Bukan Hantu All Rights Reserved.
Template Design by Herdiansyah Hamzah | Published by Borneo Templates | Powered by Blogger.com.